Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strategi för uppvaktning
Carl föreslår att vi ska uppvakta ett antal tjänstemän på näringadepartementet, jag föreslår oppositionspolitiker och Rune presenterar flera debattinlägg från marknadens aktörer. Grundresonemanget är att politikerna har alldeles för dåliga beslutsunderlag. Varför de är dåliga beror, såvitt jag förstått på flera orsaker, men de i huvudsak sammanfattas i 1) Tjänstemän som inte har tillräckligt med kunskap om nya tekniska möjligheter 2) Politiker som på förhand låser sig vid en och endast en lösning.

Strategin borde då vara tvåfaldig: Vi upplyser tjänstemännen om de nya möjligheterna och presenterar tämligen väl genomtänkta siffror, inte bara påståenden och vi påpekar för politikerna risken med att låsa sig vid en lösning. När det gäller energin säger man visserligen att det behövs både vind- och kärnkraft men det är på kärnkraften man vill satsa pengarna. Jag menar att vi måste uppvakta både tjänstemän och politiker och att nuvarande oppositionen är lättare att påverka. ska enighet uppnås nu blir det på Tidö-partiernas villkor. Jag anser det är bättre att hoppas på ett regeringsbyte -26 och därefter komma överens. 

Vad är det då som gör oss trovärdigare än andra debattörer? Jo, vi är 7 professorer med lång erfarenhet som alla har upplevt tiden då elen kostade 20 öre (?), tågen gick i tid och det vr samma pris på alla avgångar. Elektricitet och tågförbindelser var samhällsnyttor och inte handelsvaror. Vi täcker flera vetenskaper och har en bättre helhetssyn. Vi är dessutom tränade och erfarna vetenskapspersoner som kan göra tillförlitliga och opartiska utredningar. 

Jag föreslår att vi i denna tråd pratar om strategi för uppvaktning. I andra trådar kan vi prata om innehåll
Reply

Messages In This Thread
Strategi för uppvaktning - by Per - 08-26-2024, 02:46 PM
RE: Strategi för uppvaktning - by Per - 10-01-2024, 10:05 AM
Min föredragning - by Per - 10-04-2024, 11:06 AM
RE: Strategi för uppvaktning - by Per - 10-04-2024, 02:30 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)